— print control

Wewoo

Screen Shot 2018-05-06 at 12.13.00 Screen Shot 2018-05-06 at 12.13.06 Screen Shot 2018-05-06 at 12.13.13project Wewoo
design Necon
typeface Gentona Font Family, Sim Hei Regular
print run 200
year 2016
link www.necon.co

The Wewoo brand name is formed with two Chinese words: “light and darkness,” and “divine.” The duality rendered by this choice is a reflection on the subject of video art. The resulting work is a visual identity which elegantly epitomizes Wewoo’s three tenets – showing care and thought, following the philosophy of yin and yang, and demonstrating dedication commonly associated with the photosensitive gelatin-silver film photographic process. Both the Wewoo name and design perfectly reflect Wewoo’s main slogan: “Being everywhere like a faint light.” The idea behind this message is to not be so bright as to blind, but be visible enough to light the way.

Nazwa marki Wewoo jest utworzona z dwóch chińskich słów: „światło i ciemność” oraz „boskość”. Dwoistość skojarzeń odnosi się do tematu sztuki wideo. Powstała praca to identyfikacja wizualna, która w elegancki sposób uosabia założenia firmy – odpowiedzialność myśli i filozofię yin yang. Zarówno nazwa Wewoo, jak i projekt graficzny doskonale odzwierciedlają przesłanie głównego hasła firmy: „Być wszędzie oznacza być w słabym świetle”, które tłumaczy, że nie powinniśmy oślepiać swoich widzów, ale być na tyle widocznymi, aby oświetlić drogę.

0 comments
Submit comment