— print control

Design Alive redesign

Screen Shot 2020-03-19 at 18.17.18 aaa Screen Shot 2020-03-19 at 18.13.59 1080_2 Screen Shot 2020-03-19 at 18.13.29 henio Screen Shot 2020-03-19 at 18.13.51 Screen Shot 2020-03-19 at 18.13.39 Screen Shot 2020-03-19 at 18.17.56project Design Alive
design Łukasz Pachałko, Piotr Hołub / Hopa Studio
format 210×297 mm
typeface Landnáma, Stanley, GT Pressura
paper uncoated
print run 16 000
publisher Design Alive
year 2017–2018

Layout and identification redesign for “Design Alive” – a quarterly publication dedicated to product design, architecture and interior design. The magazine discusses design in a non-obvious fashion, blending it with culture. The new version of the magazine is addressed to a wider target group, in order to be more inclusive towards people who are not creative professionals. One of the main objectives during this process was to look beyond the design industry itself, implementing a new format by wording things more comprehensively and using an accessible visual language to present how design permeates vast areas of our lives.

Redesign makiety i identyfikacji magazynu „Design Alive”, kwartalnika poświęconego projektowaniu produktu, architektury i wnętrz. Magazyn opowiada o projektowaniu w sposób nieoczywisty i łączy je z kulturą. Nowa odsłona pisma skierowana jest do szerokiej grupy docelowej, stając się atrakcyjną również dla osób niezwiązanych zawodowo z biznesem kreatywnym. Jednym z założeń w tworzeniu nowej odsłony „DA” było wyjście poza branżę designu. Porządkowanie, mówienie w zrozumiały sposób, przystępnym językiem wizualnym o wzornictwie. Pokazywanie, jak świat projektowy przenika inne dziedziny naszego życia.

0 comments
Submit comment