— print control

Opera Wrocławska

Screen Shot 2020-05-05 at 12.01.54 OPERA_003opera-wroclawska-branding-7opera-wroclawska-branding-1Screen Shot 2020-05-05 at 12.02.07 Screen Shot 2020-05-05 at 12.02.48project Opera Wrocławska
design Super Super
format various
typeface PANO Light, Regular, NIMBUS Sans
paper uncoated premium smooth
print run various
client Opera Wrocławska
year 2018 

Visual identification for the Wrocław Opera. The logotype consists of two elements – a ring and the tagline “Opera Wrocławska”. The inspiration for the ring was drawn from an architectural element – a plafond – located on the vault above the audience seating of the Wrocław Opera House. Multiplication and an axial layout make for the ring’s graphic form, while the letters “O” and “W” were additionally used in the logotype. The plafond is a unique element of the building’s architecture and functions by fulfilling the basic purposes of visual identification – it distinguishes the institution from others, imparting storytelling. The graphic sign gives the impression of power while emphasising the importance and long history of the institution. 

Projekt identyfikacji Opery Wrocławskiej. Logotyp składa się z dwóch elementów – sygnetu oraz tagline’u „Opera Wrocławska”. Inspiracją do stworzenia sygnetu jest element architektoniczny znajdujący się na sklepieniu widowni Opery Wrocławskiej, czyli plafon. Stanowi on bezpośrednie źródło formy graficznej sygnetu – poprzez multiplikację i układ osiowy udało się ponadto wydobyć w logotypie litery „O” i „W”. W sferze funkcjonalnej plafon jako unikalny element architektury Opery Wrocławskiej spełnia podstawowe cele identyfikacji wizualnej – odróżnia instytucję od innych, pozwala na snucie opowieści. Znak daje wrażenie mocy, podkreśla wagę i długą historię.

 

0 comments
Submit comment